Prentenboek van de maand

Hallo beste bloggers,

Lemniscaat kiest voor elke maand een prentenboek uit waarvan zij vinden dat dit boek een aanrader is! Deze maand is het ‘de kleine Kerstman van Anu Stohner & Henrik Wilson.Dit boek heeft heel leuke prenten en toont aan dat je niet groot moet zijn om te kunnen helpen, dat iedereen belangrijk is.  Het is een boek ideaal voor  deze periode. Hoewel ik enkele andere kerstverhalen en winterverhalen ook leuk vind.

  • Mijnheer Eekhoorn en de eerste sneeuw – Sebastian Meschenmoser
  • Sneeuw! – Komako Sakai
  • Pettson en findus – Sven Nordqvist
  • Riki wil een kerstboom – Guido genechten

Ik vind ook als je een verhaal vertelt dat je er zelf moet achter staan. Ik heb bij dit prentenboek het gevoel dat ik het zou voorlezen in mijn klas maar niet mee zou werken . Hoewel je veel mogelijkheden hebt om aan sociale ontwikkeling te werken. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

 

Bron: Onbekend, http://www.lemniscaat.nl/Jeugd/Prentenboeken, Antwerpen, 12-12-2011

Tot snel,

Geef een reactie

