Moet je zien, dit is mijn kindje

Sjoerd Kuyper & Marit Törnqvist – Ik  blijf altijd bij je

Toen ik in dit gedichtenboek was aan het kijken las ik een gedichtje, een gedicht dat mij bij bleef. Daarom heb ik het ook niet kunnen laten liggen.

Moet je zien, dit is mijn kindje,

Het woont nu nog op de maan

Kijk, die slaapmuts en die schoenen met die belletjes eraan.

Dit is de foto die ze maakten in het ziekenhuis: Het leeft!

Met een fluit en een viool – al wat het later nodig heeft.

En soms hoor ik ook een trommel, kattenkop, soms hard, soms zacht.

Het is donker waar mijn kind woont,

Waar mijn kind woont is het nacht,

Want het is nog niet geboren in mijn buik is alles zwart.

Maar mijn kindje geeft zelf licht en blaast sterren naar
mijn hart.

One response to this post.

  1. Echt mooi! Maar het leek mij ook wel een mooie, leuke gedichtenbundel!
    En een leuke blog al! Goed bezig Stefanie!
    X Inez

    Beantwoorden

Geef een reactie

