Gekozen project

Hallo beste blogger!

Mijn project is gekozen! Ik mag  met 3 andere personen en met Stichting Lezen rond lees bevorderende projecten werken . We zijn maandag 10 oktober uitgenodigd bij Stichting Lezen voor de toelichting van onze opdracht.
Zie hieronder:

1.      Voorlezen

Maak een lessuggesties bij een van de titels die je terug vindt
op de website www.voorlezen.be >>
boekentips. Ga voor inspiratie zeker eens kijken op www.jeugdboekenweek.be >> archief
les tips.
Deadline: maandag na de herfstvakantie (maandag 7 november)

Onderzoek in 2 verschillende scholen wat ze doen rond
Voorleesweek.

  • Is het project gekend?
  • Wat vinden ze van de materialen (affiche met
    Voorleestips)?
  • Bezoeken ze de website? Hebben ze er iets aan?
  • Welke activiteiten organiseren ze in kader van
    Voorleesweek?
  • Hebben ze tips voor Stichting Lezen?

2.      Kinder-en Jeugdjury Vlaanderen

  • Onderzoek naar gebruik van Leesdagboeken in
    stageschool of bij KJV-groep
  • Bij inhoudelijke vragen of ivm contactgegevens: anstessens@stichtinglezen.be

Het onderzoek en reacties van de kinderen moeten we opschrijven in het  KJV-leesdagboek. Maar om dat mijn doelgroep zelf nog niet kan lezen en schrijven, mag ik enkele boeken zelf voorlezen in de klas. Daarbij mag ik 2 kleuters uitkiezen (elke
keer verschillende) en  enkele vragen aan de gekozen kleuters stellen over het prentenboek, hun mening en feedback.  De kleuters kunnen ook een tekening maken en die in het leesdagboek vastkleven. Zo ontdek ik wat de kleuters leuk vinden en
zijn zij de kinderjury.

Ik kan niet wachten om eraan te beginnen. Morgen is alvast
een uitstapje naar de bib gepland om de boeken uit te kiezen die ik zou willen voorlezen!

Tot snel,

Geef een reactie

