Voorleesweek

Hallo beste blogger!

Gedurende 18 tot 27 november  start een gekend project
bij Stichting lezen.  Namelijk ‘voorleesweek’. Dit jaar heeft stichting lezen het thema dieren gekozen. Ik voelde mij direct geroepen om hier op mijn eigen manier aan deel te nemen.

Daarom heb ik een brief opgesteld voor mijn stageschool. Om tijdens de voorleesweek een middag in alle kleuterklassen
te gaan voorlezen. Maar vooraf ik dit ging ‘organiseren’ heb ik enkele dingen moeten regelen.  Eerst heb ik bij Stichting Lezen bezocht om
meer informatie te vragen over het project. Ik heb een brief opgesteld en  aan de directie van mijn school  toestemming gevraagd.

Nadat ik dat gedaan heb ben ik naar de kleuterklassen gegaan om de kleuterjuffen een woordje
uitleg te geven over de voorleesweek en wat ik daarbij wil doen. Tot slot ga ik nu de planning maken en de boeken kiezen die ik bij de kinderen gaan voorlezen. Uiteraard vanuit de boekentips die de Stichting Lezen aanbied.

Hieronder vind je ook de brief die ik aan juffen van Mariagaarde heb meegegeven.
Afgewerkte brief Hallo_kleuterjuffen_van_Mariagaarde[1]

Tot snel!

Geef een reactie

